Да ли „Србија Воз“ планира увођење нових и враћање старих полазака на релацији Нови Сад-Змајево-Врбас? Посланичка група

МАРЈАНА МАРАШ, народна посланица Социјалистичке партије Србије, на Седмој седници Другог редовног заседања Народне скупштине Републике Србије, поставила је посланичко питање Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре:

„Новим редом вожње који је ступио на снагу 11. децембра ове године, радници, ђаци и студенти, који у највећој мери користе путнички превоз железницом, онемогућени су да користе те услуге јер нови ред вожње није прилагођен њиховим реалним потребама, а они углавном имају месечне карте за овај вид превоза“.
Опширније…

„Поштована председнице, поштовани народни посланици, своје питање упућујем Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, а односи се на ред вожње „Србија Воза“, који је ступио на снагу 11. децембра 2016. године.
​Новим редом вожње који је ступио на снагу 11.децембра ове године, радници, ђаци и студенти, који у највећој мери користе путнички превоз железницом, онемогућени су да користе те услуге јер нови ред вожње није прилагођен њиховим реалним потребама, а они углавном имају месечне карте за овај вид превоза. Управо због новонастале ситуације грађани општине Врбас упутили су петицију „Србија Возу“ под називом „Право на железнички саобраћај“ коју је потписало 400 суграђана за увођење нових и враћање старих полазака на релацији Нови Сад-Змајево-Врбас у временском интервалу од 15,00 до 19,00 и од 22,00 до 23,00 часа.
​Потписници петиције напомињу да већина радника, студената и ђака радни дан завршава управо у 15 часова, а радници друге смене у 22 часа, те становници локалних места немају како да се врате кући.
​Становници Змајева, Равног Села, Куцуре, Бачког Доброг Поља, покренули су петицију како би увели нове поласке возова на релацији Нови Сад-Кисач-Степановићево-Змајево-Врбас, са посебним акцентом на станицу Змајево, која је чвориште неколико насељених места.
​Посебно бих истакла да је грађанима превоз железницом важан не само из економских разлога, мада они нису занемарљиви, него и због побољшаних услова путовања новим возовима, наравно, и због неизвесне судбине Јавног предузећа за превоз путника Врбас, али се надам да ће Министарство привреде, Министарство саобраћаја и Министарство рада и социјалне политике помоћи локалној самоуправи да превазиђу овај проблем и да нађу решење које ће бити у интересу како суграђана, тако и запослених у овом јавном предузећу.
​Истовремено, указала бих на значај пруге за нашу општину Врбас, али и на суседне општине Кула и град Сомбор. Свима нама познато је да на основу анализе коју је урадила инострана консултантска кућа евидентирано је близу 800 километара пруге за коју не постоји економски интерес и дат је предлог локалним самоуправама да оне преузму управљање тим пругама или ће инфраструктуре „Железнице“ их укинути. Дат је рок 1.јануар 2017. године да се преузме управљање пругама. Између осталих, у тој групи нашла се и пруга Врбас-Сомбор.
​Очигледно је било да је анализу урадио неко ко непознаје ситуацију на терену, јер се у истом нивоу важности и оправданости нашла и пруга Врбас-Бечеј, којој недостаје 30 километара шина и једна пруга која је активна и коју користе поред путника и неколико привредних субјеката, од којих је једна технолошки зависна од „Железнице“, а ради се о Фабрици шећера из Црвенке.
​Представници општине Врбас, као и представници општине Кула и града Сомбора одржали су заједнички састанак у Сомбору, након чега су дефинисали заједнички став да је неопходно да пруга кроз наше општине и даље остане у функцији. Наше локалне самоуправе су указале на стратешки значај железнице за привредни развој и превоз становништва и заложиле су се да пруга Врбас-Сомбор буде изузета са листе или да се пролонгира рок. Последња информација коју имамо је да су инфраструктуре „Железнице“ уважиле наш захтев, тако да пруга Врбас-Сомбор остаје у функцији и под управљањем инфраструктуре „Железнице.“
​Имајући све наведено у виду, како стратешки и привредни, тако и значај пруге за грађане, постављам питање – да ли „Србија Воз“ планира увођење нових и враћање старих полазака на релацији Нови Сад-Змајево-Врбас у временском интервалу од 15 до 19 часова и од 22 часадо 23 часа?
​Друго питање јесте да нас инфраструктура „Железнице“ извести о процедури отварања стајалишта за потребе превоза грађана месне заједнице Бачко Добро Поље на релацији Нови Сад-Врбас-Нови Сад са путничким возовима. Радње око отварања поменутог стајалишта за потребе путника започете су још 2013.године“.

Категорије: Посланичка група

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *