Најновије

Буџет за 2018. годину је развојни буџет Посланичка група

Милисав Петронијевић, народни посланик Социјалистичке партије Србије, на Петој седници Другог редовног заседања Народне Скупштине Републике Србије, о предлогу буџета за 2018. годину  и сету пореских закона:

Само кратко да се осврнем на питање фискалне консолидације која је успешно завршена, стабилизоване су јавне финансије тако да  сада имамо ситуацију која доводи до преокрета, такорећи, јер овог пута имамо развојни буџет за 2018. годину. Наравно, остаје и даље обавеза Владе да очува фискална достигнућа, али чим је стекла услове одмах је ишла на релаксацију тога, и то је резултирало са две веома важне мере. Једна је  повећање неопорезивог дела зараде, а шта то значи? Помоћ привреди, а истовремено значи и раст и отварање нових радних места. Са друге стране, доста, онолико колико је могло, на здравим основама је повећан буџет за плате и за пензије.

„ Поштована председнице, поштована председнице Владе са министрима, даме и господо народни посланици,

претходни говорници из моје посланичке групе, овлашћени представник Ђорђе Милићевић, посланици Неђо Јовановић и Дејан Раденковић су изнели став СПС, односно посланичке групе СПС и на аргументован начин образложили да ће посланичка група подржати Предлог буџета за 2018. годину и све пратеће законе у вези са тим.

У оквиру ово мало времена што је остало скратићу своју потврду тога што је речено само на неколико питања – шта у ствари буџет значи, где је Србија данас и куда иде Србија? Одмах желим јасно да кажем, да  је у 2017. години Влада имала велике активности и јасном политиком, чврстом одбраном, одличним спровођењем постигла је значајне резултате и на спољно-политичком плану и на унутрашњем плану овде, конкретно, када је у питању спровођење економске политике.

Желим ту да додам још један резултат који је врло важан, а то је да је Влада учинила много да се врати вера у Србију, да се верује да Србија може, да Србија зна, да Србија уме да изађе из једне кризе и да себи обезбеди такво место, не само унутра, већ и у међународним односима. Резултат тога је да се Србији данас у свету верује, да се о Србији не разговара, него се са Србијом разговара. Србија је дакле постала субјекат у разговорима, и то поверење у Србију је показано, између осталог, чули смо овде податке, на свим лествицама у међународним подизањима рејтинга Србије, не само када је у питању кредитни рејтинг, инвестиције итд. То је нешто што је веома значајно.

Када је у питању 2017. година, само кратко неколико података. Резултат који каже да је у Србији остварен фискални суфицит, и то први пут после 2005. године, истовремено и укупни и примарни фискални суфицит је остварен у Србији. Прошле године, ако се сећате, био је остварен примарни, а ове године и примарни и укупни. Тај податак и податак да је остварена значајна редукција учешћа јавног дуга у БДП говори довољно да је у Србији, да су мере фискалне консолидације постигле ефекте и да је јавна потрошња у довољној мери редукована, а да је истовремено уз спроведене мере фискалне политике доста допринело успостављање повољног пословног и инвестиционог амбијента и наравно резултирало је значајним побољшањем свих економских токова у 2017. години.

Још неколико података, још неколико бројки, а бројке су сурове и оне не умеју да лажу. У Србији је остварен привредни раст, у Србији је повећан број запослених. Не причам о масовним отпуштањима радника. Причам о повећаном броју запослених и причам о смањењу стопе незапослености. То су све резултати који се не могу довести у питање.

Само кратко да се осврнем на питање фискалне консолидације која је успешно завршена, стабилизоване су јавне финансије тако да  сада имамо ситуацију која доводи до преокрета, такорећи, јер овог пута имамо развојни буџет за 2018. годину. Наравно, остаје и даље обавеза Владе да очува фискална достигнућа, али чим је стекла услове одмах је ишла на релаксацију тога, и то је резултирало са две веома важне мере. Једна је  повећање неопорезивог дела зараде, а шта то значи? Помоћ привреди, а истовремено значи и раст и отварање нових радних места. Са друге стране, доста, онолико колико је могло, на здравим основама је повећан буџет за плате и за пензије.

Да ли је довољно оно што је сигурно? Оно што је понуђено, понуђено је на здравим основама и сигурно да ће Влада тежити и даље у том делу да се редовно повећава, а увек на здравим основама.

Врло кратко, пошто време истиче, хоћу само два коментара када су у питању приходи и расходи. Када су у питању приходи, желим да нагласим да, имајући у виду да су они повећани за 1,9%, да не рачунајући ово о чему сам говорио, повећање неопорезивог дела зарада и усклађивање са акцизама, да ни једна пореска стопа није повећана. То говори о стабилности пореског система, што сматрам врло важним, а истовремено Влада је показала ће то чинити и даље, а ја јој дајем задатак, још већу помоћ на сузбијању сиве економије, јер је ту велики простор за повећање прихода.

Категорије: Посланичка група

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *