Најновије

Коридор 10 приоритет Владе Вести

уторак 24. јануар 2012.

Министар за инфраструктуру и енергетику Милутин Мркоњић рекао за РТС да је приоритет Владе Коридор 10, изградња аутопута који ће представљати жилу куцавицу на Балкану и доносити годишњи приход од 150 милиона евра.

Коридор 10 ће по завршетку доносити приход од 150 милиона евра годишње и биће исплаћен у року од десет година, истакао је гостујућу на РТС-у министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић и додао да је то приоритет Владе.

Мркоњић је изјавио да ће деонице које се раде на обилазници око Београда од Батајнице до Добановца и од Орловаче и Бубањ Потока до тунела Стражевица бити завршене до 1. маја ове године и додао да завршетак радова у мају нема никакве везе са изборима и предизборном кампањом.

“У инфраструктури се не ради ништа због избора, бар не у овом мандату Владе Србије. Кад будете утврдили да је било који рок исфорсиран због избора, ја вас молим да онда мене прозовете”, објаснио је Мркоњић.

Он је рекао да ће након маја на обилазници око Београда остати још да се уради део од Стражевице до Бубањ Потока.

Када те деонице буду завршене неће бити више транзитног саобраћаја кроз Београд.

Према његовим речима, на Коридору 10 завршена су сва питања у вези са имовинско-правним односима на дужини од 330 километара, урађени сви пројекти и обезбеђена средства, а путари ће имати посла за наредне две године.

Он је навео да је завршено 180 километара аутопута, а да су на 130 отворени радови и да ће за годину-две бити завршено и комплетирано 330 километара аутопута.

Мркоњић је најавио да је други приоритет владе Коридор 11, односно аутопут од Београда ка мору, ка Бољарима и Црној Гори и да је деоница од Уба до Лајковца већ почела да се гради.

Две деонице од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига су у припреми и укупно 62 километра ће се реализовати у наредних годину и по дана, најавио је Мркоњић и додао да се сада преговара са страним команијама и страним банкама да обезбеде новац за тај пројекат.

Говорећи о железници, Мркоњић је најавио да ће 1. марта бити отворена бар четири кључна градилишта и да се ради на Жежељевом мосту у Новом Саду, на мосту на Великој Морави и да се припрема документација за почетак радова на чвору Београд–Панчево и београдски Прокоп.

Мркоњић је рекао да ће цео руски кредит бити усмерен ка железници, који ће моћи да се почне да се реализује од 1. марта.

Он је уверен да ће брзе пруге за брзине од 160 километара на час бити први значајан пројекат у идућој и најважнији пројекат у наредних десетак година.

Извор РТС

Категорије: Вести