Најновије

Александар Антић у Кажипрсту Вести

Лажна је дилема да ли су Београду потребни спуштање на воду и метро, наравно да да, али је потребна и солидарност, каже кандидат СПС-ПУПС-ЈС Александар Антић. Актуелни министар саобраћаја и бивши председник Скупштине града каже да је политика његове коалиције солидарност, одговорност према људима и помоћ људима. „Ту мислим на концепт социјалне политике и подршке у граду. Помоћ пензионерима, 13. пензија, бесплатан превоз, али и подршка у политици рађања, пуна плата трудницама, помоћ породиљама“, каже Антић.

Он је у „Кажипрсту“ Б92 рекао да је социјална политика са једне стране, а да је са друге стране оно што је живот града и што су велики пројекти. „Сви ћемо изаћи са великим пројектима у кампањи, али ми немамо спора по питању тога да ли су потребни велики инфраструктурни пројекти потребни Београду. Око свих тих важних ствари ћемо се сложити, наравно, не видимо их сви на исти начин и из истих углова“, рекао је Антић и навео да је његов став да би око нових саобраћајница требало да никну нове зоне и да се „релаксира прича око земљишта“. 

Последњих дана је поново актуелан и систем „Бус плус“, за који Антић каже да је потребан, али и да би требало да се врати под окриље града. „Бус плус доноси бројне предности, ствара слику превозу, о томе како га димензионирати. Мој став је да он као систем треба да постоји и да треба да буде у власништву града, односно Управе за јавни превоз, како би се тај превоз унапредио“, каже Антић. 

Он је рекао да је у старту направљена грешка, јер није добро објашњено шта систем доноси. 
„Због тога се ушло у сет ирационалних ствари, да ли неко може да контролише грађане, да ли странци узимају део профита… Систем је требало да омогући већу наплату, да олакша праћење превоза, међутом ти није пошло добрим путем. Београђани нису прихватили да неки странци узимају део кајмака од наплате карата, а ако је то проблем, онда мислим да је ово што привремени орган сада ради добро и ја то подржавам“, каже Антић. 

Он је рекао да је тај део слике био део кампање против система, због чега је и значајно опала продаја карата. „Ипак, плашим се да паралелно са тиме имамо проблем да наши грађани из разних разлога, пре свега економских, не осећају да имају потребу да плаћају превоз“, каже Антић и каже да ће ако град преузме систем бити избијен први адут и да ће доћи на терен онога што је рационално.

Говорећи о „случају Галеника“, Антић је рекао да он не треба да буде предмет медијских спекулација и написа као и да питање било чије одговорности требало би да утврде правосудни органи. „Потребно је да у таквим ситуацијама државни органи раде свој посао. То треба да буде једна озбиљна анализа, а не део дневног политичког живота. Немам ближих информација о томе шта се дешава у Галеници“ рекао је Антић. Према Антићевим речима, правосудни органи требало би да утврде да ли има нечије кривичне одговорности. „Верујем да ће они тај посао урадити озбиљно. Чињеница је да се све политичке странке, цело друштво залаже за независно правосудје, за објективан поглед на такве ставри. Нема заштићених, али пустимо надлежне државне органе да раде свој посао“ рекао је он. Антић је навео да је тешка ситуација у „Галеници“ почела знатно раније, далеко пре 2008. године и додао да су тек тада они, које је тамо делегирала СПС дошли, а да је већ било лоше пословање. „Ових дана сам разговарао са Бацковићем, то је непријатна ситуација за нас и за њега, није лако када сте сваки дан на насловним странама и када се ствара једна клима која не би требало да буде део медијске кампање“, каже Антић.

Говорећи о проблемима са снегом у Војводини, Антић је рекао да је као министар саобраћаја извукао поуке и навео да је по први пут донета одлука у Србији да се обустави саобраћај. „Имали смо озбиљну елементарну непогоду, системски смо добро одговорили на њу, пре свега смо водили рачуна о људима. Имали смо у једном дану десетак хиљада људи завејаних у снегу, а успех је за систем када успемо све да их извучемо, збринемо и сви буду неповређени“, рекао је Антић. Он је навео да је природа некада врло сурова, а да је заустављане саобраћаја помогло у целој ситуацији. „Било је и недисциплине, возачи се сналазе, излазе на локалне путеве па се укључе на другом месту. Ипак, мислим да се одлука показала као добра, а наравно да је питање да ли би она имали позитивнији ефекат да смо је донели раније, вероватно да би, али је њу јако тешко донети и спровести“, каже Антић.

Антић је недавно направио налог на Твитеру, а каже да је одлучио да то ради сам, без помоћи из странке. „Говорили су ми и раније да се укључим. Одлучио сам да то радим сам, дискретно, пар твитова дневно. Уживам да читам пред спавање шта људи мисле, то је озбиљна двосмерна улица“, каже @AAnticBG.

Извор: Б92