Најновије

Антић: Србија добила позитивно мишљење за градњу магистралног гасовода Вести

Министар рударства и енергетике Александар Антић рекао је да је Секретаријат Енергетске заједнице (ЕЗ) дао позитивно мишљење за изградњу магистралног гасовода као дела Турског тока кроз Србију и да ће градња почети у априлу, преноси Бета.

Он је новинарима у Скупштини Србије рекао да је „Секретаријат врхунско, професионално и независно тело ЕЗ које не учествује у политичким калкулацијама”.

Српско-руска фирма Гатранс добила је позитивно мишљење Агенције за енергетику Србије (АЕРС) о градњи магистралног гасовода као дела Турског тока кроз Србију са захтевом за изузеће од трећег енергетског пакета, односно од приступа конкуренције, што значи да се њиме не испоручује само руски гас, за шта је Агенција затражила и мишљење Енергетске заједнице.

Секретаријат ЕЗ је 1. фебруара дао мишљење да ће гасовод повећати сигурност снабдевања гасом, али је поставила додатне услове на 35 страна, међу којима се тражи да се омогући да капацитет гасовода, који ће кроз Србију од границе са Бугарском до границе са Мађарском градити Србијагас и руски Гаспром, користе и други снабдевачи, чиме би се обезбедила конкуренција.

„Секретаријат је дао позитивно мишљење на захтев Агенције за енергетику Србије (АЕРС) уз одређене услове за унапређење конкуренције”, рекао је Антић.

Додао је да је то уобичајена процедура за сваки пројекат и да је Секретаријат ЕЗ и за Трансјадрански гасовод (ТАП) који из Азербејџана допрема гас преко Грчке и Албаније, добио више додатних услова.

Он је рекао да ће АЕРС узети у обзир тражене услове и донети коначно мишљење о градњи магистралног гасовода.

Најавио је почетак градње гасовода за април и завршетак у децембру.

Директор Србијагаса Душан Бајатовић рекао је да ће се „пројекат магистралног гасовода десити”.

„Србија је спремна за градњу гасовода, обезбеђено је првих 300 милиона евра, а остатак неопходног новца ће се обезбедити пројектним финансирањем”, рекао је Бајатовић.

Магистрални гасовод би био дугачак 403 километра и у Србију би из Бугарске улазио код Зајечара, а у Мађарску излазио код Хоргоша. Прве процене говоре да би изградња коштала око 1,4 милијарде евра.

Извор: Политика/Бета

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.