Најновије

Бранко Ружић: Реформом инспекција и до бољих услова рада инспектора Вести

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић рекао је да су инспекторима на локалу у 94 општине у Србији повећане плате за до 20 одсто и најавио да ће у наредним данима предложити измену уредбе, како би републички инспектори добили звање самосталног саветника, што ће значити већи коефицијент и већу плату.

Министар је на Дану инспектора у Чачку истакао да било која промена, а понајмање оваква каква је реформа инспекција, не би била могућа да нема синергије, усаглашеног става и спремности државе да у такву промену крене.

„Показали смо на конкретној реформи какве резултате добијамо када удружимо ставове привредника, искуства инспектора, капацитете и вољу Владе Републике Србије и разумевање грађана“, рекао је Ружић и захвалио инспекторима на спремности да прихвате да је ова реформа добра за њих.

„Успели смо да обезбедимо више обука за вас. Прошле године 354 инспектора прошла су обуке по програму који је усвојила координациона комисија, а ове године очекујемо да Национална академија овај број реализованих обука удвостручи“, рекао је он.

Подсетио је да су обезбеђени и нови механизми за рад – попут контролних листа, прикривене куповине, мешовитог надзора.

„Тиме смо добили усаглашен, организован, савремен надзор где репресивне мере остављамо за несавесне привреднике, а оним привредницима који послују у складу са законом пружамо подршку и савет“, рекао је Ружић.

Истакао је да четири инспекције већ успешно раде на платформи еИнспектор, а да је у плану да до краја лета буду укључене и друге, чиме ће бити заокружена дигитализација инспекцијског надзора.

„Успели смо да обезбедимо да Влада усвоји и Акциони план за сузбијање сиве економије и освестимо значај инспекција у тој борби, али и обавежемо се на повећање броја инспектора и опремање инспекција“, додао је министар.

Министарство је, уз стручну подршку, израдило и анализу републичких и локалних инспекција и предлог запошљавања инспектора у наредне три године.

„Србија има нешто преко 4.000 инспектора, а потребно нам је да се најмање 1.300 инспектора запосли, посебно у Пореској управи, Тржишној, Пољопривредној, Ветеринарској, Здравственој, готово у свакој од 43 инспекција колико их има данас, и у готово сваком округу“, казао је министар Ружић и додао да је анализа показала и недостатак возила за инспекторе и осталих средстава за рад.

Поређењем са ЕУ, како је додао, Србија има четири пута  мање инспектора, а  то се највише остети на локалу.

„Баш због тога што смо сада свесни са чиме располажемо, идемо још жустрије да се боримо за боље сутра“, рекао је он.

Најавио је рад на новим моделима вредновања рада инспектора, јер не постоји законска или подзаконска регулатива која регулише компетентност, образовање и стручну спрему инспектора на локалу.

„Израдом стандарда добре инспекцијске праксе на локалу подстаћи ћемо општине и градове да уреде своје инспекције на начин какав оне у нашем друштву завређују“, рекао је Ружић.

Најавио је и разговоре са Министарством правде, како би се отпочео рад на измени законских решења који би зауставили злоупотребу несавесних привредника и обезбедили инспекторима адекватну правну заштиту.

„Започели смо и кампању промоције посла инспектора, како бисмо променили перцепцију јавности о ономе што радите и побољшали ваш углед који тренутно није у равни са оним што радите и са чим се суочавате. Верујем искрено да већим информисањем грађана о томе шта радите, о резултатима вашег посла, значају за боље друштво које сви градимо, можемо и променити имиџ инспектора“, истакао је министар.

Извор и фото: МДУЛС

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.