Најновије

Изградњом Коридора Е-761 до регионалног повезивања и развоја привреде региона Посланичка група

Др Данијела Стојадиновић, народна посланица Социјалистичке партије Србије, говорила је као овлашћени представник о Предлогу закона о утврђивању јавног интереса и посебним поступцима ради реализације пројекта изградње инфраструктурног коридора аутопута Е-761, деонице Појате-Прељина.

Савремен, модеран и безбедан аутопут јесте будућност наше државе и корак напред ка модерном тржишту. Повезивање делова Републике Србије са међународним коридорима 10 и 11 јесте предуслов за економски развој, а самим тим и за бољи животни стандард.

 

„Поштована министарко са сарадницима, данас говоримо о Коридору Е-761, односно о деоници Појате-Прељина, која је од изузетног стратешког значаја како за Републику Србију, тако и за цео регион. 

Првенствено, говоримо о повећању конкуренције и уопште побољшању привреде у Републици Србији. Изградњом овог Коридора очекује се боља повезаност са међународним саобраћајницама, а самим тим и већи привредни и друштвени развој. 

Како сте на почетку истакли, највећи значај овог Коридора јесте повезивање унутар Србије, прављење путева и умрежавање нашег становништва. 

Стратегија развоја железничког, друмског, водног и ваздушног саобраћаја ставља посебан акценат на мрежу јавних путева. 

Стратешки интерес државе дефинише се као формирање троугла аутопутне мреже Србије, Београд, Појате, Чачак, Пожега, Београд, а у наредном периоду је унапређење правца Е-761 – Појате, Крушевац, Краљево, Чачак у циљу повезивања Коридора 10 са Рутом 4 и повезивање Београда и јужног Јадрана. Дакле, двоструки је значај изградње Моравског коридора. 

Општи циљ је регионално повезивање и развој привреде региона који ће покрити овај Коридор. Иначе, овај пројекат треба да повеже сва већа насеља у региону, што је јако битно, али и мања места, од Ћићевца, Сталаћа, Крушевца, Трстеника преко Врњачке Бање, Краљева и Чачка. На овом подручју живи пола милиона становника са преко 20.000 малих и средњих предузећа са 10 пословних и једном слободном зоном. 

Очекивано је да ће привреда овог региона имати вишеструке користи кроз отварање нових радних места и ангажовање локалних привредних субјеката. Мислило се о уштедама на времену,  мањим трошковима транспорта, као и унапређењу безбедности на аутопутевима Србије. 

Савремен, модеран и безбедан аутопут јесте будућност наше државе и корак напред ка модерном тржишту, а повезивање делова Републике Србије са међународним коридорима 10 и 11 јесте предуслов за економски развој, а самим тим и за бољи животни стандард, што је циљ ове Владе и вођења овакве политике. 

Прописи који су од значаја за предлог закона уређују област експропријације, област планирања, пројектовања, изградње, јавних набавки и царинских прописа. Генерално, експропријација је један од највећих проблема саобраћајница и намерно не користим шири термин него баш саобраћајница. 

Предмет овог закона је убрзање ефективне реализације свих инфраструктурних пројеката, пре свега, утврђивање јавног интереса и појединачни поступци експропријације, скраћивање рокова који су прописани досадашњим законом о експропријацији, као и коришћење свих правних средстава који нису предвиђени материјалним прописом. 

Од посебног је значаја да се поштују сви рокови, што је углавном био проблем и на другим деоницама.

Оно што мислим да није наглашено јесте и важност и приступ међународним изворима финансирања, не само овог, већ и будућих инфраструктурних пројеката у Србији. 

Посебно је важно укључивање наших јавних предузећа, „Путева Србије“, „Србијаводе“, затим наших института, Института „Јарослав Черни“, који има за циљ, не само изградњу ауто-пута, него и трајно решавање слива Западне Мораве. Овај пројекат значи радове на регулацији Мораве и водотокова, чиме ће бити отклоњена опасност од нових поплава у овом подручју. 

Ангажовање локалних фирми у току изградње, повећаним бројем услуга и трговине у локалним самоуправама у којима ће се одвијати радови, утицаће, наравно, на већи привредни раст и ово јесте једна велика инвестиција која покрива изградњу путева, између осталог, и регулацију реке, изградњу телекомуникација дуж ауто-пута и ова укупна деоница нема ни тако малу дужину. Значи, укупна деоница имаће 110 километара.

Ово је један афирмативан Предлог закона и нешто што има своју ширу димензију, јер знамо да тамо где нема путева, где нема инфраструктуре, нема ни људи. С обзиром да је стратегија ове Владе и поправљање демографског положаја земље, ово је од изузетног значаја. 

Сигурно ће да ће највећи бенефит имати људи који насељавају и који су у кругу овог Моравског коридора, али је исто тако битан сваки километар пута, не само ауто-пута, него и уопште локалних путева, јер и тамо неко живи.

Када смо већ код западне Мораве, једно од бирнијих питања јесте мост на Великој Морави, јер је значајно за поморавски округ и за грађане општине Свилајнац. О томе је било речи неколико пута и причала сам о томе када смо говорили о железницама. То је једини мост који спаја Свилајнац, малу, али општину у развоју. Мост који је саграђен после Другог светског рата и чини ми се да је једини мост на ком се преплићу друмски и железнички саобраћај. 

Наравно да не може све одједном. Наравно да су планови велики, али није на одмет поменути сваки пут и указати на оне саобраћајнице или она места која су нам уско грло и која представљају проблем у регулацији, јер говоримо о модерним путевима, модерним пругама и о некој новој будућности за Републику Србију.

Моје колегинице, посланици и колеге народни посланици СПС са задовољством ће прихватити овај Предлог закона.”

Категорије: Посланичка група

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.