Izbor člana Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki odvija se u transpartntnom i regularnom postupku      Poslanička grupa

 

Neđo Jovanović, narodni poslanik Socijalističke partije Srbije na sednici Trinaestom vanrednom zasedanju Narodne skupštine, govorio je o Predlogu odluke o izboru člana Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki.

„Ovaj parlament zadržava nadzornu i kontrolnu ulogu. Možemo da utičemo na neki način na kontrolu javnih nabavki, odnosno da vršimo neku vrstu nadzora upravo preko članova koji se biraju u Komisiju za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki.“

„Odmah ću na samom početku diskusije po ovoj tački dnevnog reda, koja je, između ostalog, poslednja u setu predloga o kojima raspravljamo u ovom korpusu i sazivu, da istaknem da će poslanička grupa SPS podržati Predlog odluke o izboru člana Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki. Za tako nešto postoje brojni razlozi i ono što je najvažnije jeste da ovaj parlament zadržava svoju uloguda i ta vrsta nadzora i kontrole, koja podrazumeva upravo ovakav sistemski način rešavanja određenih problema, i dalje postoji, i to da preko resornog odbora, a to je odbor nadležan za finansije, možemo da utičemo na neki način na kontrolu javnih nabavki, odnosno da vršimo neku vrstu nadzora upravo preko članova koji se biraju u Komisiju za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki.

Imajući u vidu brojne slučajeve koruptivnog delovanja, naročito korupcije koja se pojavljuje u postupcima javnih nabavki, mislim da je apsolutno osnovano ono što je u svom uvodnom delu istakla i uvažena koleginica narodna poslanica gospođa Tomić, kada je obrazlagala način izbora članova Komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki. Naravno da su uslovi standardizovani, kada su u pitanju personalna rešenja, možemo ih tako nazvati, počev od stručne spreme, a to znači visoka stručna referenca, potrebna znanja i iskustva stečena u oblastima javnih nabavki, zatim, položen pravosudni ispit, ukoliko se radi o licu koje je diplomirani pravnik, ili iskustvo, odnosno licenca i sertifikat lica koja se vezuje za druge delatnosti, a takođe je vezano za postupak javnih nabavki i, na kraju, ono što je neizostavno, a to je vreme, dakle, pet godina radnog iskustva upravo u ovim oblastima.

Imajući u vidu da su ovi uslovi postavljeni kao uslovi koji su opšte prirode, logično je da ih podržavamo i logično je da se na osnovu ovih uslova svi kandidati mogu proveriti, mogu proveriti svoj kvalitet, svoje znanje i, na kraju krajeva, u jednom potpuno transparentnom procesu, u jednom potpuno regularnom postupku oni koji zavređuju i zaslužuju će biti izabrani.

Na kraju bih samo istakao jednu činjenicu koja je možda poznata, a možda nije građanima Republike Srbije da je upravo u članu 28.Zakona o javnim nabavkama, koji je donet još krajem 2012.godine, počeo da se primenjuje od 1. aprila 2013. godine, propisana obaveza imenovanja građanskog nadzornika u postupcima javnih nabavki i da je u tom smislu čak donet i Pravilnik o građanskom nadzorniku. O čemu se radi? Radi se o ovlašćenjima, možemo tako reći, jednog pravnog instituta koji je otprilike negde pandan ombudsmanu, odnosno Zaštitniku građana, s tim što se ovde građanski nadzornik pojavljuje kao neka vrsta kontrole kada su u pitanju postupci javnih nabavki. Na ovaj način nesumnjivo je da se doprinosi osnaživanju organizacija građanskog društva za monitoring javnih nabavki.

Prema tome, ovakva vrsta kontrole, nadzora i, naravno, svega onoga što je u nadležnosti resornog ministarstva, nesumnjivo je da uživa podršku od strane poslaničke grupe SPS. Ponoviću samo još jednom, mi ćemo u danu za glasanje podržati ovakav predlog odluke.“

Kategorije: Poslanička grupa

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.