Најновије

Горан Триван: И Србија ће доприносити програму ЕK Грин дил Вести

Србија ће усвајањем прописа у области заштите животне средине и њиховом применом, моћи и практично да се придружи европским циљевима како би Европа до 2050. постала први континент без штетне емисије угљен диоксида.

Усвајање закона о климатским променама који улази у скупштинску процедуру, као и за наредну годину планирано доношење стратегије за квалитет ваздуха, допринеће том циљу, оценио је министар за заштиту животне средине Горан Триван поводом новог програма ЕK Грин дил.

Тим програмом, како је Триван рекао Танјугу, ЕУ успоставља нове приоритете у правцу још виших стандарда заштите животне средине и борбе против климатских промена, а чији је циљ, између осталог, и да Европа до 2050. године постане први „ЦО2 неутрални континент“.

Триван наводи да се питање квалитета ваздуха мора решавати на више различитих начина – кроз употребу енергената које користимо, али и увоз возила која неће загађивати ваздух.

Европа ће нас притискати да одустанемо од угља и осталих фосилних горива, односно да користимо друге прихватљиве и обновљиве изворе, рекао је министар и навео да је ситуација око загађења не само у Београду, Србији и региону, у моменту када не раде топлане и индивидуалне котларнице, без сумње указала на проблем загађења која потичу од саобраћаја.

„Покушаћемо као Министарство да део средстава из буџета одвојимо за субвенције за куповину електричних или хибридних возила, што ће бити права мера и пут спасавања квалитета ваздуха“, рекао је он.

Хрватска у субвенције за електрична и хибридна возила улаже два милиона евра, а Словенија четири, што је важно као податак ако желимо чист ваздух, рекао је он и подсетио да у Европи постоји више од милион таквих возила, а у Србији неколико стотина.

Ако се изузму постројења попут Обреновца, имамо велика загађења у саобраћају, а разлог је тај што годишње увозимо између 100.000 и 150.000 половних возила сумњивог квалитета, рекао је министар и додао када се то помножи са пет година, видимо да постоји најмање 600.000 возила која стварају загађење.

„Kвалитет ваздуха опада јер су то најгора возила која Европа избацује из употребе због чињенице да уништавају животну средину и ваздух“, рекао је Триван и додао да су то на првом месту дизел возила и мотори Еуро 3 и Еуро 4.

Њихов увоз је неопходно зауставити на начин који битно неће штетити нашим грађанима, рекао је Триван и додао да је та врста политике могућа али мора постојати консензус у друштву.

Додао је да се и шеф делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици, са којим је разговарао, а који је и председнику Србије представио програм Грин дил, слаже са тим намерама и да ће надлежни гледати да се увоз возила која највише загађују ваздух заустави током следеће године.

Триван каже да је важно да се зна да свака локална самоуправа мора да има планове како да се избори са проблемом загађивача и како да реагује у таквим ситуацијама – како да регулише саобраћај, која возила могу да буду на улицама а која не, шта грађани да раде да заштите здравље…

Такође, навео је да је држава спремна да помогне локалним самоуправама да раде на гашењу индивидуалних котларница и да их привезују на системе.

Извор: Танјуг

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.