Vozila od istorijskog značaja osloboditi poreza na upotrebu vozila Poslanička grupa

Stefana Miladinović, narodna poslanica Socijalističke partije Srbije govorila je o Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara koji je podnela sa kolegom Dejanom Radenkovićem. 

Poreskom olakšicom u pogledu registracije oldtajmera Republika Srbija bi imala višestruku korist. Gotovo 90% ovih vozila nije registrovano jer postojeći zakon ne prepoznaje status oldtajmera.

 

„Kolega Dejan Radenković i ja podneli smo Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, odnosno predložili smo izmenu i dopunu člana 5. važećeg zakona, kojim se propisuje da se vozilo od istorijskog značaja, odnosno oldtajmeri, oslobađaju plaćanja poreza na upotrebu vozila.

Podsetiću sve kolege da smo kao Skupština, usvajanjem izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja 2018. godine, po prvi put zakonski definisali pojam vozila od istorijskog značaja, odnosno oldtajmer. 

Dopunom ovog pojmovnika u ZOBS-u, napravljen je iskorak u pogledu rešavanja statusa ovih vozila u Srbiji. 

Za razliku od ostalih zemalja u Evropi i okruženju, Srbija već duži niz godina prati trend smanjenja ovih vozila u Srbiji, a nepostojanje pravne regulative značajno je tome i doprinelo. 

Prema procenama registrovanih udruženja ljubitelja oldtajmera, u Srbiji postoji preko 3.000 putničkih vozila koja bi kategorizacijom bila određena kao vozila od istorijskog značaja, a ovom broju treba dodati i mopede, tricikle, motocikle i četvorocikle. 

Gotovo 90% ovih vozila nije registrovano, jer zakon ne prepoznaje status oldtajmera u postupku registracije i utvrđivanje visine poreza. 

Smatramo da bi ova vozila trebala da budu izuzeta kada u pitanju visina poreza koja se određuje na osnovu radne zapremine motora. 

Iako vlasnici vozila čija starost prelazi 20 godina plaćaju 20% predviđene visine poreza, većina ovih vozila ima veliku kubikažu, te je umanjenje po ovom osnovu malo značajno. 

Primera radi, Kadilak Eldorado iz 1972. godine, koji ima 6.200 kubika ili pak različita vozila proizvodnje Mercedesa L 450, koji ima 6.900 kubika, sa umanjenjem plaćaju porez veći od 1.000 evra.

Ova vozila se inače retko voze. Najčešće ih možemo videti na izložbama ili skupovima posvećenim ljubiteljima ovih vozila, a to je svega dva do tri puta godišnje. Smatramo da nije ekonomski opravdano da se registruju prema važećim propisima. 

U Nacrtu novih imena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja čija je realna rasprava završena prošle nedelje, MUP kao predlagač predvidelo je i dopunu članova ZOBS-a kojima bi se uredilo pitanje postupka utvrđivanja i razvrstavanja ovih vozila, oduzimanja statusa vozila od istorijskog značaja i druga pitanja i procedure, čime bi se na sistematski način zaokružilo pitanje oldtajmera. 

Stoga, mi smo u istom članu našeg Predloga zakona predložili dodavanje novog stava kojim bi se propisala obaveza vlasnika oldtajmera da pribave dokaz o ispunjavanju uslova za oslobađanje od poreza u cilju sprečavanja mogućih zloupotreba. 

U skupštinskoj proceduri je i Vladin Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, koji sadrži predlog da se vozila na električni pogon i hibridna vozila takođe oslobađaju poreza. To je nešto što treba podržati. 

Poreskom olakšicom u pogledu registracije oldtajmera, Republika Srbija bi imala višestruku korist. Imala bi precizan uvid o broju vozila, zaustavila negativan trend i, ono što je najvažnije sa aspekta države, omogućilo bi se nesmetano korišćenje ovih vozila, kontrolisalo i ubiranje prihoda i od rentiranja i prometa, što bi bio još jedan novi izvor prihoda za budžet Srbije.“

Kategorije: Poslanička grupa

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.