Пореске олакшице за лица која поседују дозволу за држање и ношење оружја Посланичка група

Стефана Миладиновић, народна посланица Социјалистичке партије Србије говорила је о Предлогу закона о изменама и допунама Закона о порезу на употребу, држање и ношење добара

Имајући у виду да се исправа за ношење оружја не издаје за конкретан комад оружја већ се издаје конкретном лицу, које може да носи само један комад оружја, предлаже се да ова лица порез на регистровано оружје за први комад оружја плаћају у износу прописаном за ношење, а за све остале комаде оружја које поседују плаћају таксу, односно порез за држање оружја.

Поштовани министре, поштовани сарадници из Министарства финансија, ја ћу се у неколико минута осврнути на Предлог закона о изменама и допунама Закона о порезима на употребу, држање и ношење добара који је данас на дневном реду, односно, на неколико чланова и одредби које се тичу возила, односно новина и пореске политике када су у питању нека возила, али и оружје и муниција.

У  члану 5. закона, предлаже се проширење пореских ослобођења на возила чији је један од погона електрични или за возила која иду на хибридни погон, позната као хибридна возила. Ово наравно да има за циљ подстицај у унапређењу стандарда у области животне средине. Возила чији је један од погона електрични или хибридна возила, имају значајно већу тржишну вредност у односу на возила која користе други погон и јасно је да их најчешће купују физичка лица чија је куповна моћ изузетно велика.

Мишљења сам да ова мера треба да стимулише превасходно привредне субјекте, нарочито оне који су регистровани за делатност транспорта, односно превоза путника или роба, да набављају ова возила, као и она привредна друштва, односно компаније које имају велики возни парк.

Управо ова измена била је мотив за предлог који смо кроз амандман поднели мој колега Дејан Раденковић и ја. Наиме, поред ове, ми смо предложили још једну категорију возила која би могла бити обухваћена овом пореском политиком, а то су возила од историјског значаја, односно олдтајмери.

Допуном Закона о безбедности саобраћаја на путевима прошле године по први пут смо статус дефинисали, увели у појмовник возило од историјског значаја и тиме по први пут дефинисали постојање ових возила.

Тачан број ових возила у Србији није познат, јер, као што сам рекла, до данас ова возила нису имала свој статус, па се законски није дефинисало ни утврђивање, ни регистрација, или евиденција ових возила. Ова возила се иначе ретко возе. Најчешће их можемо видети на сајмовима или на изложбама, понекад и на улици, додуше врло ретко.

Сматрамо да није економски оправдано да се ова возила региструју управо по постојећим прописима.

Ово није један једини разлог, постоји неколико разлога зашто мислимо да је регистрација ових возила, односно пореска олакшица у погледу регистрације важна и о томе ћемо причати у расправи у појединостима.

Неколико важних измена и допуна овог закона, као што сам рекла, тичу се одредби којима се уређује пореска политика у вези са оружјем и муницијом. Похвалила бих једну, изузетну важну, за оне који поседују оружје, нарочито она лица која поседују дозволу за држање и ношење оружја.

Имајући у виду да се исправа за ношење оружја не издаје за конкретан комад оружја већ се издаје конкретном лицу, које може да носи само један комад оружја, али не може да се определи који, предлаже се да ова лица порез на регистровано оружје за први комад оружја плаћају у износу прописаном за ношење, а за све остале комаде оружја које поседују плаћају таксу, односно порез за држање оружја.

Ово је важно јер су до сада власници оружја који имају дозволу за ношење плаћали порез за сваки комад оружја који поседује, а то је збирно било драстично већи трошак за грађане, а при томе и нелогичан.

Наравно, ми ћемо гласати и подржати овај предлог , као и друге одредбе које се тичу и оружја. Такође, сматрамо да је добро решење укидања таксе, односно пореза за пловила која су регистрована од стране Министарства унутрашњих послова.

На крају, осврнула бих се на дискусију мог уваженог колеге Бранимира Јовановића, али и претходног говорника, када је у питању такса за Јавни сервис.

Наиме, свуда се плаћа такса за Јавни сервис, али је утврђивање те таксе односно методологија наплате различита. Не плаћа се телевизија, посебно у данашњој ери, када медијске куће користе различита средства комуникације, не плаћа се пренос програма, већ се плаћа, односно финансира производња и доступност овог програма.

Искористила бих прилику да као позитивно истакнем подршку документарним емисијама, које у претходним годинама заузимају, може се слободно рећи, више простора у укупном садржају. Улагање у серијски програм јесте нешто што је видљиво грађанима. Похвалила бих канал РТС Дигитал, који је намењен пре свега култури и образовању, али и платформу РТС Планета, која је свакако неопходна, у складу са светским трендовима. Ово је нешто на чему и даље треба да ради јавнимедијски сервис.

У доба различитих форми ријалити програма, мислим да јавни сервиси могу да направе један искорак, да осмисле можда неки научни програм којим ће дати другачији одговор, учинити тај програм атрактивнијим а да садржај буде свакако едукативног карактера.

Мисли да треба да се искористи и овај светски тренд и да један од канала Јавног сервиса може бити у циљу промоције науке и иновација. Хвала.

Категорије: Посланичка група

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.