Најновије

Славица Ђукић Дејановић за Курир: Жена је у савремено доба образована исто колико и мушкарац Вести

Жена је у савремено доба образована исто колико и мушкарац. Она, такође, има потребу за успешном каријером и професионалним достигнућима, али иако је преузела нове обавезе, она се није одрекла традиционалних – да пере, кува, пегла, брине о породици и породичним обавезама, каже за Курир проф. др Славица Ђукић Дејановић, неуропсихијатар и саветница премијерке Ане Брнабић.

Управо то што у многим партнерским односима већина послова пада на жену је, како наводи, и један од разлога због којег се оне данас касније одлучују да рађају.

Жена је поред постојећих, традиционалних обавеза преузела и модерне. Она често живи удаљена од примарне породице, па нема помоћ баке и деке у одгоју деце, препуштена је себи. У нашој земљи још увек не постоји довољна свест о партнерском односу – да тата и мама треба да подједнако учествују у васпитању и одгоју деце и подједнако деле обавезе – каже Дејановићева и додаје и да је важан и стандард као и финансијска и друга помоћ породици.

Међутим, она истиче да сличне трендове кад је наталитет у питању бележе и читава западна Европа, САД и Канада.Наша земља има јасну стратегију за подстицање рађања и, поред финансијске подршке, радимо на смањивању психолошке цене родитељства, на мерама превенције специфичних обољења као што су карцином дојке и грлића материце, на укључивању јединица локалне самоуправе, које и саме доносе мере за стимулацију. Први пут смо пољопривреднице, у погледу финансијског давања током трудноће и неге детета, изједначили са женама које су у сталном радном односу – наводи Дејановићева и додаје да не можемо очекивати брзе резултате.

Демографи кажу да се ефекти мера могу видети тек за десет година. Многе мере за побољшање стопе наталитета су предузете, а те мере ће се и проширивати у складу с потенцијалом буџета. Да би се обнављало становништво, да би нас следеће године било колико сада, потребно је да жена има 2,1 дете, а ми данас имамо тек око 1,5 по жени.

Извор: Курир.рс