Најновије

Никодијевић: Почиње изградњa метроа, линијског парка – Београд најатрактивнија дестинација у Југоисточној Европи Београд

Град Београд ће почети да гради метро на који се чекало више од пола века, веома смо близу почетка радова и зато треба сви заједно да радимо на том пројекту који ће изменити живот становника и учинити га лакшим, изјавио је председник Скупштине града гостујући на каналу Вести. 

– Када смо бирали будуће линије метроа, поштовали смо струку и ангажовали најбоље консалтинг куће из Западне Европе, које су снимале саобраћај, бројале путнике и снимале фреквентност аутобуса и аутомобила. Ти стручњаци су врло аргументовано рекли зашто прва линија метроа треба да има трасу из правца Чукарице преко Београдског сајма, Трга републике, 29. новембра и Миријева, баш тамо где је велика фреквенција саобраћаја. Више од пола милиона људи сваког јутра пролази уским коридором у правцу према центру града, што је и разлог да траса иде тим путем – појаснио је Никодијевић.

Он је рекао да очекује да прва линија буде готова до 2028. године, напоменувши да припремни радови крећу врло брзо, пре свега они за депо који ће се налазити на Макишу, а потом и радови на бушењу тунела за прву линију метроа.

– Било је оних који нису веровали у Београд на води и говорили да је то само прича, данас о томе више нико не говори јер се овај пројекат увелико реализује и то је сада једна од најлепших четврти града. Тако је и за метро, то је пројекат који се ускоро реализује – рекао је председник градског парламента.

Он је истакао да је велики број инвеститора заинтересован да улаже у Београд, јер тврде да је Београд данас једна од најатрактивнија дестинација за улагање у Југоисточној Европи, на шта указују сви економски параметри.

– Треба да будемо поносни на то и да искористимо такву процену инвеститора. Ова изградња, као и линијског парка јесте последица Београда на води – рекао је Никодијевић.

Никодијевић је појаснио да је линијски парк траса бивше пруге од Бетон хале до Панчевачког моста који ће радити по узору на парк у Њујорку. 

– Ангажовали смо наше младе архитекте који су осмислили десет целина, реч је о 4,5 километара простора. То ће бити место где ће суграђани имати прилику за рекреацију, шетњу, одмор. Ту ће бити фонтане, вештачка језера, бициклистичке стазе, спортски терени, стазе за трчање, дечја игралишта, више стотина различитих садница, једна права природна оаза у центру града – рекао је Никодијевић, који је истакао да ће до краја новембра почети радови на овом пројекту. 

Говорећи о речном линијском превозу, он је нагласио да постоје градови који имају мање речних обала него Београд и стварно је штета да наш град то не искористи за јавни превоз.

– Желимо партнера који ће дефинисати линије, станице, пристане, као и да се то све увеже са градским саобраћајем у један јединствени систем, тако да грађани могу са „бус плус” картицом да користе јавни речни превоз. На овај начин ћемо убрзати превоз становника београдских насеља који живе на обали река и уједно смањити фреквенцију возила – рекао је председник градског парламента.

Извор: Беоинфо

Категорије: Београд