Најновије

Ружић: Потписан Споразум о учешћу Републике Србије у Еразмус+ програму Вести

Први потпредседник Владе Србије и министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић и европска комесарка за иновације, истраживања, културу, образовање и младе Марија Габријел потписали су Споразум о учешћу Републике Србије у Еразмус+ програму, највећем програму Европске уније у области образовања, обука, младих и спорта.

Статус треће земље придружене Програму, који је Република Србија први пут стекла 2019. године, омогућава установама и организацијама из Републике Србије наставак пуноправног учешћа у Еразмус+ програму у улози координатора или партнера на пројектима, пружајући једнаке могућности Републици Србији и земљама чланицама ЕУ.

Република Србија потписивањем Споразума дели општи циљ Еразмус+ програма да кроз целоживотно учење подржи професионални и лични развој људи у образовању, обукама, области младих и спорту у Европи и шире, чиме се доприноси одрживом расту, квалитетним пословима и друштвеној кохезији, покретању иновација и јачању европског идентитета и активног грађанства.

Приликом потписивања Споразума, министар Ружић је навео да је досадашње учешће у Програму донело бројне могућности развоја, јачања капацитета и унапређење рада установа и организација у различитим секторима образовања и младих у свим државама учесницама програма, укључујући и Републику Србију.

Он је нагласио да ће потписивање Споразума позитивно утицати на даље постизање одличних резултата установа и организација из Републике Србије, које од почетка Програма бележе учешће у више од 4.000 пројеката уз помоћ којих је преко 16.000 учесника пројеката посетило друге земље ради студирања, волонтирања, стручног усавршавања или размена примера добре праксе.

Еразмус+ програм настоји да у периоду 2021-2027 омогући учешће још већем броју учесника и ширем спектру организација и, с тим у вези, истиче инклузивност, зелене иницијативе и дигитализацију као кључне и најважније приоритете, али исто тако и јачање грађанских вредности, дијалог култура, толеранцију и разумевање друштвеног, културног и историјског наслеђа.  

Извор: МПН