Најновије

Бранко Ружић: Коначно школска година почела у нормалном амбијенту Вести

Министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић изразио је данас изузетно задовољство што је почетак школе ове године у 1.829 школа у Србији враћен у нормални амбијент након више од две године епидемије, епидемиолошких мера и дојава о лажним бомбама.

Он је приликом посете основној школи „Чибутковачки партизани“ рекао да је непосредни модел наставе најбољи за децу, родитеље и наставнике и додао да ће се онлине настава као један драгоцен алат користити и унапређивати, али за нека иновативна решења.

„За свако ђаче прваче, али за сву осталу децу важна та синергија родитеља, ђака и наставника. За децу је важно вођство, лидерство, важна је подршка и са тог аспекта смо заиста захвални пре свега свом наставном и ваннаставном особљу, а на нама свима који смо родитељи је да васпитавамо децу да поштују своје учитељице и учитеље, наставнике, да поштују школу и да изграђују своје радне навике“, рекао је министар.

Додао је да ће ускоро бити отворена нова фискултурна сала у Шумарској школи у Краљеву и да је то показатељ значаја сарадње владе Србије и јединица локалних самоуправа.

Што се тиче штрајка који је данас био у неколико школа, Рузић је рекао да министарство има квалитетан социјални дијалог са синдикатима, као и да чини све што је у могућности да побољша статус просветних радника у сваком смислу.

„Оно што синдикати просветних радника постављају као циљеве јесте легитимно, али истичем да већ са почетном јануарском платом од идуће године, повецање за просветне раднике ће бити значајно веће него сто је то био случај прошле године и сигурно ће бити двоцифрен. У односу на период пре седам година плате ће бити готово дупло веће. Надамо се да ћемо се изборити и за то да плате у просвети не буду мање од републичког просека“, рекао је министар.

Истакао је да министарство разуме ситуацију и проблеме просветних радника, али да треба узети у обзир тренутну ситуацију, како у земљи, тако и на светском нивоу, када је у питању енергетска и економска криза, као и оружани сукоб у Европи који утиче на све.

Коментаришући одредбу Закона којом је предвиђено спајање одељења у руралним срединама у школама у којима нема довољно ђака за одељенску и разредну поделу ученика, министар је рекао да је рећ о препоруци министарства, а не о обавези, како је то представљено у јавности и оценио да је то непотребно „подигнуто на пиједестал без икаквог темеља“.

„Мислим да та одредба закона није довољно добро искомуницирана, подигла се прашина ни око чега. Ако се не варам била су само 102 захтева према школским управама, које су првостепени органи који одлучују о томе да ли ће доћи до спајања неких одељења послали, а то је остављено не као императивна норма, него као могућност да се тамо где је то потребно, а већ се десава у пракси буде нормирано“, рекао је Ружић.

Додао је да су прошле недеље са синдикатима имали састанак на коме је „рашчлањено све на саставне делове“ те да су и синдикати схватили да ситуација на терену није онаква како је то представљено у јавности.

На питање шта мисли о отказивању Еуропрајда министар је рекао да је корпус људских права саставни део Устава РС и да не види разлог да се ексклузивитет даје једној мањинској групи.

„Корпус људских права је нешто што је саставни део нашег Устава и ја не видим разлога да на једној страни дајемо ексклузивитете одређеним мањинским групама, али је ваљда обавеза свих нас да поштујемо право на различитост, да постујемо права свих мањина у нашем друштву“, рекао је Ружић.

Он је нагласио да отказивање Еуропрајда није непоштовање мањинских права већ да постоји много других разлога који су изнете након комплексних консултација.

„Након веома комплексних консултација узимајући у обзир све оно што имамо на терену и по питању спољне политике и по питању разних међународних притисака и по питању КиМ, затим енергетске кризе, просто донета је једина рационална одлука у овом тренутку да се препоручи да у овом моменту није просто могуће одржати и ангажовати све те капацитете како би се одржао Еуропрајд“, рекао је Ружић.